Domeny - jak na nich zarobić
Domeny – jak na nich zarobić
22 listopada, 2018
Jak podpiąć hosting pod domenę, jak połączyć hosting z domeną
Jak podpiąć hosting pod domenę, jak połączyć hosting z domeną
15 grudnia, 2018

5 rzeczy, które musisz wiedzieć o pozycjonowaniu stron

5 rzeczy, które musisz wiedzieć o pozycjonowaniu stron

Temat pozycjonowania jest dzisiaj na językach ludzi nie tylko zajmujących się tym tematem, ale również przedsiębiorców, którzy chcą być widoczni ze swoim biznesem w internecie. Dzisiaj podpowiemy, jak zacząć i co zrobić, by zaistnieć ze swoją stroną w wynikach wyszukiwania.

Z tego artykułu dowiesz się:

1. Budowa strony
2. Treść
3. Optymalizacja
4. Odnośniki
5. Systematyczność

Budowa strony

O samym pozycjonowaniu strony należy pomyśleć już w trakcie budowania witryny. Pamiętaj o tym, by zrobić wszystko, by strona była dopasowana jak najbardziej do wymagań wyszukiwarki. Jedną z wytycznych jest responsywność, czyli popularne „RWD”. Oznacza to, że witryna otwiera się na laptopie, tablecie i telefonie w wymaganych rozmiar.
Kolejną z możliwości jest „AMP” (Accelerated Mobile Pages), które odpowiada za przyśpieszenie działania strony na urządzeniach mobilnych. Może mieć to wpływ nie tylko na wygodę korzystania użytkownika, ale zyskuje również w „oczach” wyszukiwarki. To tylko dwa elementy z wielu, ale jakże istotne.

Treść

Dzisiaj stworzenie treści wiąże się z wieloma zasadami, które warto zastosować w swoich tekstach. Przede wszystkim musisz postawić na unikalność. Każdy tekst musi się od siebie różnić, być napisany inaczej, przedstawiony w inny sposób. Pozwoli to uniknąć tak zwanego „duplicat content”, czyli powtarzalności treści.
To często przez powtarzającą się treść, strona nie ma szansy na „wzbijanie się” w wynikach wyszukiwarki. To natomiast przekłada się na mniejsze zainteresowanie stroną i konwersję, która jest najważniejsza w całych działaniach.

Teksty powinny być także merytoryczne. Roboty wyszukiwarki są już na tyle inteligentne, że potrafią rozróżnić dobry tekst, kierowany do potencjalnego Klienta czy odbiorcy na stronie. I wiedzą też, kiedy powstaje „thin content”, czyli tekst nie posiadający jakiegokolwiek przekazu. Często tworzony jest pod konkretne słowa kluczowe, co może być uznane za spam.

Optymalizacja

Kolejny ważny etap, który wprowadza w temat pozycjonowania. Należy pamiętać, że bez dobrej optymalizacji nie osiągniemy dobrych wyników, nawet jeśli będziemy pozycjonować stronę kilka lat. Czego ma dotyczyć optymalizacja? Wszystkiego.
Zaczynając od właściwego zastosowania słów kluczowych w tekście, po wprowadzenie nagłówków, akapitów, tytułu, wprowadzenia, a nawet podpisu zdjęć czy linków wewnętrznych (o czy poniżej), na opisie meta title i meta descripition kończąc. Te nazwy tylko z pozoru brzmią tajemniczo, jednak wystarczy poświęcić trochę czasu, by odkryć opisywane tutaj „tajniki działań”.

Odnośniki

Odnośniki, popularnie nazywane też linkami, mogą być wewnętrzne i zewnętrzne. Oba rodzaje są istotne w procesie pozycjonowania. Te wewnętrzne pomagają robotom wyszukiwarki odpowiednio poruszać się po witrynie i indeksować kolejne podstrony. Natomiast zewnętrzne umieszczane na różnych stronach internetowych pozwalają budować widoczność domeny oraz jej moc.
Strategia umieszczania linków wewnętrznych oraz zdobywania zewnętrznych powinna być dobrze przemyślana. Źle przygotowany plan działania może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, czyli sprawić, że strona nie będzie widoczna w ogóle w wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj to efekt nałożenia filtra na witrynę.

Systematyczność

Tworzenie treści, optymalizacja, pozyskiwanie linków to nie jest jednorazowa akcja. Wymienione działania muszą odbywać się systematycznie, a co ważne – według wcześniej ustalonego planu. Oznacza to, że teksty powinny jak najbardziej odpowiadać tematyce strony, być pomocne i kierować czytelnika do rozwiązania problemu.
Bieżąca optymalizacja sprawia, że strona jest dopasowana do wymagań wyszukiwarki, co budzi jej zaufanie i pozwala zwiększyć widoczność. Nie ma to znaczenia czy teksty publikujesz na swojej stronie czy w innym serwisie. Wszystkich obowiązują te same zasady i każdy musi o to dbać, by zostać zauważonym.
Pamiętaj, że przygotowany tekst bardzo ogólny i nie gwarantuje, że po zastosowaniu rad Twoja witryna będzie na szycie wyników. Wiele zależy nie tylko od podjętych działań, ale również ich ilości, jakości oraz konkurencji w branży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się