jak nie utracic domeny
Jak nie utracić swojej domeny?
6 października, 2021

E-marketing: czyli strona internetowa jako narzędzie marketingu

emarketing

Czy wiesz, że strona internetowa może być najlepszym narzędziem marketingowym? Sposobów na promowanie swoich usług jest wiele. Dzięki rozwojowi Internetu, w którym drzemie wielka siła, można docierać do swoich potencjalnych klientów, wpływać pozytywnie na przychody i wizerunek firmy. Marketing to nie tylko forma reklamy, public relations oraz newslettery. Przyjrzyjmy się zatem, o jakie kwestie należy zadbać.

 

 

Wybierz odpowiednią domenę

Wybór adresu dla strony internetowej dla biznesu to jedno z najważniejszych zadań. Na tą chwile jest aktywnych 2 522 203 domen .pl. Obserwujemy znaczący wzrost posiadanych tych domen od 12 grudnia 2020 roku.  Wniosek jest jeden – pandemia przyczyniła się do przeniesienia usług do Internetu. Mimo wszystko każdego dnia pojawiają się nowe strony www z unikalnymi nazwami. Zdarzy się, że wybrana nazwa będzie zajęta w domenie .pl. Warto wtedy pomyśleć o wykorzystaniu nowych domen. Przejdźmy teraz do wymyślenia nazwy adresu, pod którym będzie wyświetlała się strona firmy. Domena internetowa może być o tej samej nazwie co nazwa firmy lub innej. Należy kierować się następującymi zasadami:

  • nazwa musi kojarzyć się i opisywać Twoją działalność
  • musi być zwięzła i oryginalna
  • łatwa do zapamiętania
  • prosta w wymowie – bez polskich znaków, myślników i języków obcych
  • nazwa domeny nie może być zastrzeżonym znakiem towarowym
  • sprawdź, czy nie istnieją domeny o podobnych nazwach

 

Jeśli znalazłeś już idealną nazwę i domenę, kup ją w atrakcyjnej, niskiej cenie na cal.pl. Dostawca usług hostingowych i rejestracji domen posiada wszystkie domeny najwyższego poziomu i nowe. Jeśli potrzebujesz domenę, której nie ma w cenniku, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, a z pewnością jej rejestracja będzie możliwa.

 

Logo firmy

Logo inaczej nazywany też logotypem jest unikalnym, niepowtarzalnym znakiem graficznym prezentującym działalność. Może być to oryginalnie stylizowany napis lub symbol. Element graficzny pozwala przedstawić priorytetu firmy. Dzięki logo klienci mogą zapamiętać Twoją działalność i odróżnić ją od konkurencji. Jest to pierwszy krok do rozpoczęcia budowania świadomości marki. W momencie wyświetlenia strony internetowej to właśnie logo jako pierwsze rzuca się w oczy klientowi. Jakość i odpowiednie wykonanie jest istotną kwestią w marketingu.

 

 

Slogan – tagline

Tagline to nic innego jak hasło reklamowe o charakterze informacyjnym i marketingowym. Slogan powinien pozytywnie opisywać daną firmę, przez co wzmocni wizerunek firmy. Należy pamiętać, aby informował o firmie, zakresie działalności oraz korzyściach dla klienta. Dobry tagline posiada następujące cechy:

  • łatwy do zapamiętania
  • prosty i treściwy
  • utożsamia markę
  • korzyść, którą niesie współpraca z firmą, zakup produktu lub zamówienie usługi
  • oryginalny i wyróżniający spośród innych firm.

 

Nie bez powodu tagline zalicza się do podstawowych elementów marketingu. Umieszczenie go na reklamach i stronie www zagwarantuje ogromne korzyści dla firmy. Rozpoznawalność marki będzie z czasem rosła, a profesjonalny slogan zdobędzie przewagę nad konkurencją.

 

Wygląd strony internetowej

Kolorystyka i styl witryny dużo przekazują na temat firmy. Warto zagłębić się w psychologię kolorów w marketingu. Zastanów się, co chcesz przekazać swoim klientom. Przyjrzyjmy się znaczeniom barw wykorzystywanych na stronach www:

  • czerwony – wywołuje emocje pozytywne i negatywne, jest traktowany jako ostrzeżenie, przyciąga uwagę, zachęca do działania, ekscytujący, energetyczny, podnosi czujność
  • zielony – natura, świeżość, działa uspokajająco
  • niebieski –  zaufanie, niezawodność, profesjonalizm, spokój, odpowiedzialność
  • pomarańczowy – energia, ciepło, pobudza do działania i zachęca do przemyśleń,
  • żółty – słońce, ciepło, radość, przyciąga uwagę, stymuluje pamięć,
  • fioletowy – luksus, kreatywność,  spokój, skojarzenia z wiosną,
  • biały – czystość, naturalność, przejrzystość, neutralność
  • czarny – elegancja, uniwersalność, wyrafinowanie, tajemniczość, formalność, powaga, ekskluzywność, przejrzystość.

 

Oprócz dobrania odpowiednich kolorów na witrynę, należy zadbać o poprawne zbudowane poszczególnych sekcji. O tym przeczytasz w naszym innym wpisie – Co powinna zawierać strona internetowa firmy?

 

Meta opisy

Pojawienie się strony w górnych wynikach wyszukiwania większe szanse na wyświetlenie strony przez klienta. Jeśli witryna nie znajdzie się na pierwszej stronie to istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownik w ogóle jej nie odwiedzi. SEO te jeden z kluczowych elementów, o które należy zadbać. Na co zatem zwrócić uwagę?

  1. Meta tytuł – jest widoczny w wynikach wyszukiwania, w nazwie karty w przeglądarce internetowej oraz w pasku ulubionych witryn w zakładce. Edycja jest możliwa w kodzie HTML strony www. Tytuł nie powinien być dłuższy niż 70 znaków.
  2. Meta opis – widoczny w wynikach wyszukiwania. Dobrze, aby tekst miał posiadał około 160-230 znaków.

Odpowiednio przygotowane meta opisy mogą zainteresować klienta ze stroną firmy. W końcu to pierwsze spotkanie z witryną. Ponad to, warto zoptymalizować stronę pod kątem SEO. Dobra widoczność witryny jest możliwe dzięki wyboru dopasowanych słów kluczowych.

 

— Bonusowa treść —

 

E-mail marketing

Budowanie więzi z klientem to świetna strategia, aby klient miał świadomość o możliwościach współpracy z firmą. Wykonasz to za pomocą odpowiednio sformułowanych maili, czyli newsletterów wysyłanych okresowo do grupy osób wyrażających zgodę na otrzymywanie informacji handlowych. W ten sposób powiadomisz odbiorców o najnowszej promocji, nowych artykułach, kuponach rabatowych oraz aktualnościach.

 

Pubic Relations

Działania public relations służą do tworzenia pozytywnego wizerunku firmy. Umożliwiają dotarcie do potencjalnych klientów.  Odpowiednia strategia może zaowocować podniesieniem pozycji rynkowej. Przekaz musi być interesujący i skłaniający odbiorców do interakcji. Przykłady PR:

  • artykuły gościnne
  • komentowanie artykułów
  • aktywność na portalach
  • wywiady
  • organizacja spotkań
  • uczestnictwo w konferencjach.

 

Blog

Użytkownicy mogą nie trafić na Twoją stronę internetową, lecz istnieje szansa, że zrobią to za pomocą bloga. Tworzenie ciekawego contentu umożliwi budowanie Twojego autorytetu jako eksperta w danej dziedzinie. Publikacja treści zachęci użytkowników do odwiedzenia strony www firmy i zapoznania się z oferowanymi produktami i usługami.

 

Katalogi firm

Wyjdź naprzeciw potencjalnemu klientowi i dodaj swoją firmę do katalogów np. panoramafirm.pl. To kolejna opcja dotarcia do zainteresowanych osób, a także pomaga w pozycjonowaniu Google. Użytkownik szukający danej usługi może trafić wprost na Twoją firmę.

 

 

Jakie działania marketingowe sprawdzają się w Twojej firmie? Masz jakieś wypracowane czynności zwiększające zainteresowanie potencjalnych klientów? Podziel się nimi w komentarzu.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się